Jaká je situace v českých callcentrech a co je nového v telemarketingu?

„Děláme to, co funguje, ale nově. Na profesionálních základech jsme postavili moderní platformu“, říká Tomáš Kubík, projektový manažer značky Moje callcentrum.

Pustit se do podnikání a byznysu s callcentrem se může v dnešní době zdát bláhové. Operátoři nemají dobrou pověst a každý druhý vnímá telemarketing velmi negativně. To ovšem nebyla překážka pro skupinu aktivních a energických lidí, kteří se rozhodli vzít to za jiný konec a nabídnout především korporátním zákazníkům, kteří nedosáhnou na nabídky obřích callcenter, známou službu v novém kabátě. A podle všeho to funguje.

Tomáši, sám jste si mimo jiné, prošel kariérou operátora. Mnohé to odradí, ne tak vás. Proč jste se pustil do projektu Moje callcentrum?

Máte pravdu, že prostředí klasických callcenter vyhovuje málokomu, ačkoliv samotný obsah práce je o kontaktu se zákazníkem, o marketingu. Je to práce z velké části založena na psychologii a člověk při této práci může využít to, co se naučil nejen na školeních a seminářích, ale i v běžném životě. Nakonec, i v běžném životě jsme všichni prodejci, jen si to často neuvědomujeme. A to mě baví.

Klasická callcentra mají ale špatnou pověst. Jak je to u Vás?
Mohlo by se zdát, že callcentra jsou dnes na ústupu a telemarketing bez šance. Jenže samotné prostředí a pracovní podmínky korporátních callcenter způsobují to, že motivace zaměstnanců je značně snížena a jejich výkonnost a chuť se zlepšovat také. Výsledkem je vysoké procento odmítnutých nebo bez výsledku ukončených hovorů a jen jakési plnění pracovní doby a odškrtávání telefonního seznamu. Pro klienta prakticky nulová přidaná hodnota. A o nepopularitě operátorů mezi širokou veřejností ani nemluvě. I pro operátora je pak práce spíše stresující, než aby ho nějakým způsobem obohacovala.

A to jste se rozhodli změnit?

Vlastně ano. Když jsem přemýšlel, do čeho vložit svůj elán, nadšení a počáteční investici, dospěl jsem k závěru, že se budu držet toho, co umím a v čem přeci jen vidím potenciál. Chce to ale dělat moderně, svěže, s radostí. Základním kamenem moderního callcentra je kvalitně vyškolený operátor, vytvořili jsme úplně nový systém školení, kde hlavní roli hraje nikoliv prodej samotný, ale dobrý pocit z telefonátu na obou stranách. Tento systém školení nyní nabízíme i našim zákazníkům a setkává se s velkým úspěchem.

Co to znamená pro zákazníky?

V tom co děláme jsme velmi úspěšní, máme méně naštvaných zákazníků a více spokojených operátorů. Nikdo nechce desítky vteřin poslouchat monology, na které jsme dnes zvyklí. Proto náš call script vždy skládáme tak, abychom netrávili čas prodejem někomu, kdo o to nemá zájem, ale naopak lidem, které produkt či služba zaujme. Na tomto základě pak vlastně vznikla značka Moje callcentrum. Přidali jsme k tomu také práci z domova, z příjemného prostředí, kdy nad vámi nikdo nestojí s bičem a nepočítá vám, kolik hovorů jste za poslední hodinu provedli. Efektivita tak raketově vyrostla a k tomu dokážeme stále udržet nižší náklady, což je zároveň konkurenční výhoda.

Nižší náklady, to může působit všelijak, není ochuzen zákazník?

Vůbec ne, naopak. Tím, že šetříme náklady sobě, šetříme je i klientům. A zbyde nám více peněz pro operátory, kteří jsou motivováni a mají ze své práce radost. To logicky vede k větší konverzi, tedy úspěšnosti hovorů. Naše hovory jsou přátelské, nejsme šmejdi, jsme profesionální callcentrum na B2B bázi a dopředu nás žene entuziasmus a víra v kvalitní byznys.

Proč by měli firmy či obchodníci zvolit právě vás?

Na trh externích služeb vstupuje Moje callcentrum vystavěné na pevných základech a osobních zkušenostech operátorů z klasických callcenter nadnárodních firem. Za rozumnou cenu umíme navázat telefonický kontakt se zákazníky našich klientů a pomoci jim budovat vlastní byznys. Jsme tu pro firmy, živnostníky, instituce, e-shopy, sólové obchodní zástupce, vlastně pro každého, kdo nad telemarketingem uvažuje. Vracíme operátorům dobrou pověst a profesionalitu. Myslím si, že za těchto podmínek si svoje outsourcované callcentrum může dnes dovolit každý. Pokud se o nás a telemarketingu chcete dozvědět více, naše stránky jsou www.mojecallcentrum.cz

Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - Jaká je situace v českých callcentrech a co je nového v telemarketingu?
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed

Autor: SeoSeo